Slättenkyrkan

Slättenkyrkan ligger i Norrahammar, ca en mil söder om Jönköping, och är bland det första man kommer till när man kör in i samhället.

Här finns både ytor för gudstjänstbesökare och lokaler för ungdomsverksamhet.

Kyrkan består av två våningar som båda är handikappanpassade, det finns både en hiss och trappor mellan våningarna.

Om du vill boka Slättenkyrkan till en aktivitet kontakta Maj-Lis

Adress: Spånhultsvägen 2 Norrahammar 562 31

Granarpsstugan

Underbara Granarpsstugan ligger vackert intill Granarpssjön två mil söder om Jönköping. Här är naturen nära med tall och granskog full med sjöfåglar som spillkråka och gök.

Granarpsstugan är Slättenkyrkans scoutverksamhets hemmaplan under stora delar av året och församlingen firar även gudstjänst här på sommaren.

Lokalerna är uppdelade på olika fastigheter. En huvudbyggnad med kök badrum och tre samlingsrum, ett båthus med bastu och en mindre stuga med badrum och ett grupprum. Två fasta vindskydd finns nära stugan, perfekt för övernattning nära naturen.

Adressen är Grankottevägen 20 556 52 Jönköping

Passa gärna på att besöka denna plats när vi har grillfester som är öppna för alla. Aktiviteten heter "Grill i Granarp" och du hittar datumen för detta i vår kalender.

Kalendern laddas...